Aróma Štúdie

Čo má spoločné?

Čo má spoločné?

Vedci skúmali počas 10 dní účinok čokolády. Rozvoňané kníhkupectvo pôsobilo veľmi príjemne na zmysly zákazníkov. Majiteľov kníhkupectva prekvapili zarážajúce, až veľmi špecifické výsledky výskumu. Návštevníci sa začali správať inak ako predtým. Ako?Tak poďme sa spolu pozrieť na jeden voňavý čokoládkový vedecký výskum. A hádajte kam? No, kam inam, ako do Belgicka?Pod vplyvom arómy návštevníci kníhkupectva očividne menili svoje obvyklé správanie sa v predajni. Trávili v kníhkupectve viac času, dokonca boli oveľa viac zhovorčiví, otvorenejší, milší a ochotnejší investovať do kníh.A Výsledok?

  • vzrástol záujem o 2x väčšie množstvo kníh
  • komunikácia  s personálom bola 3x častejšia

Najväčším prekvapením bolo, keď vedci začali podrobne študovať predaj a vplyv čokoládovej arómy na konkrétne žánre. Zistili:

  1. takmer o polovicu vyšší nárast, +40% záujmu o knihy s témou – Jedlo, Gastronómia, Nápoje, ale napr. aj Romantické knihy a romány
  2. žánre ako Kriminálny román, Historická Beletria zaznamenali nárast tiež, ale nie tak vysoký , +22%.

Napriek tomu, že výskum sa konal v obchode s knihami, vedci dokázali, že obdobné výsledky možno dosiahnuť napr.

  • v obchodoch so sladkosťami
  • v obchodoch so spodným prádlom

Hmmm…, žeby to bolo tou romantikou? 😉  Zaujímavé zistenie, čo poviete? Má to niečo do seba, že?

Takže čokoláda je mocnejšia ako by sa zdalo. Nie je to len dobrota pre naše mlstné jazýčky. Dokáže predávať.

A ako na to? To presne vedia naši špecialisti:-)